Filtry
Każdy pojazd składa się z ogromnej ilości elementów, które w połączeniu pozwalają nam na bezpieczną i komfortową podróż. Doświadczony kierowca, który posiadł solidną wiedze teoretyczną i praktyczną wie, w jaki sposób maszyna sygnalizuje nam, że jeden z jej elementów nie działa tak jak powinien. W każdym samochodzie są jednak także takie elementy, które początkowo nie sygnalizują kierowcy niczego niepokojącego, a o których wymianie należy pamiętać. W przypadku jej odkładania może bowiem dojść do poważnych uszkodzeń ważnych układów auta, jak. np. układ zasilania. Są to filtry samochodowe.
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom dostarczamy kompetentnej wiedzy na temat wszystkich montowanych w samochodach filtrów, tj.: filtra oleju; filtra powietrza; filtra paliwa; osuszacza, czyli filtra montowanego w klimatyzacjach samochodowych; filtra kabinowego oraz filtra gazu.
Filtr powietrza to element obecny w każdym samochodzie, choć zawsze dostosowany do konkretnego typu silnika, w zależności od jego przepustowości. Filtr suchy, wykonany z jasnego typu materiału, najczęściej celulozy, znajduje swoje miejsce pod maską, w plastikowej puszcze zlokalizowanej z boku silnika. By dokonać jego samodzielnej wymiany nie potrzeba specjalnych narzędzi, wystarczy śrubokręt i ściereczka umożliwiająca oczyszczenie puszki. Stan filtra ocenia się wizualnie lub zgodnie z zaleceniami producenta. W praktyce wymieniamy go min. raz do roku.
Innym, wymienianym stosunkowo często, bo przy każdej wymianie oleju lub przynajmniej raz do roku jest filtr oleju. Ten, jako element układu smarowania zabezpiecza silnik przed zanieczyszczeniami i wpływa na jego żywotność.
Filtr paliwa to element niezbędny w każdym samochodzie i rzadko występujący wyłącznie w jednym egzemplarzu. Zaniedbanie jego wymiany prowadzi do poważnych awarii, zwłaszcza w silnikach diesla. Filtr zabezpiecza silnik przed szkodliwym działaniem wody i zanieczyszczeń obecnych w paliwie.
Osuszacz to kolejny rodzaj filtra samochodowego, który znajduje zastosowanie w klimatyzacjach. Jego zadaniem jest ochrona systemu chłodzenia przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Jego wymiany najczęściej dokonuje się u serwisanta.
Filtr kabinowy to filtr przeciwpyłowy, montowany najczęściej na podszybiu, który wyraźnie daje znać o konieczności wymiany poprzez nieprzyjemny zapach w aucie lub zaparowane szyby.
Filtr gazu, podobnie jak filtr paliwa rzadko występuje w pojedynkę. Jego zadaniem jest oczyszczanie paliwa zarówno w fazie ciekłej, jak i lotnej, by zabezpieczyć silnik przed zawartymi w nim zanieczyszczeniami.